Sarcina si aportul de fier

Print Friendly and PDF

Sarcina si aportul de calciu

Fierul este un mineral care ajuta la crearea hemoglobinei care transporta oxigenul in tot corpul. Fierul duce oxigenul la muschi si ii ajuta sa functioneze asa cum trebuie, si ajuta la cresterea rezistentei la stres si boli.

Organismul absoarbe mai bine fierul in timpul sarcinii motiv pentru este important sa consumi alimente bogate in fier pentru a te asigura ca atat tu cat si copilul tau primiti o cantitate corespunzatoare de oxigen. Acesta te va ajuta de asemenea sa eviti simptomele de oboseala, iritabilitatea, slabiciune si depresie.

Aportul zilnic

Aportul zilnic necesar este de 27 de mg de fier pe zi pentru femeile insarcinate si de 15 mg de fier pe zi pentru cele care alapteaza.

Consumul a cel putin trei alimente bogate in fier pe zi te ajuta sa obtii un aport de 30 de mg de fier. Pentru a-ti asigura un aport suficient de fier  consuma la micul dejun cereale fortificate care contin circa 18 mg de fier. Tine minte ca fierul ingerat nu este acelasi lucru cu fierul absorbit.

Surse de fier

Carne si fructe de mare: carne pentru friptura, carne de pasare, stridii, crabi, oua, miel, ficat, scoici, carne de porc, sardine, creveti, carne de curcan si de vita.

Legume: fasole, broccoli, linte, pastai, cartofi dulci, spanac, boabe de soia.

Fructe: toate fructele de padure, piersici, fructe uscate (inclusiv prunele), grepfrut, portocale, suc de prune si pepene rosu.

Produse de panificatie si cereale: orez fortificat, paste, biscuiti moi, produse din grau integral si cereale integrale.

Alte alimente: arahide, alune de padure, dovleac sau miezul de samburi.

Supliment de fier

Vorbeste cu medicul tau despre suplimentele de fier. Toate femeile insarcinate care au o dieta echilibrata ar trebui sa ia un supliment care sa le asigure un aport 27 de mg de fier in timpul celui de-al 2-lea si celui de-al 3-lea trimestru. Medicul ar putea creste doza daca devii anemica. Anemia provocata de deficienta de fier are ca si caracteristica reducerea numarului de celule rosii. Acest lucru poate fi rezultatul unui aport inadecvat de fier sau de pierderea semnificativa a sangelui.

Absorbtie si fixare

Vitamina C ajuta la folosirea corecta a fierului de catre organism. Este important sa incluzi in alimentatie si alimente bogate in vitamina C pe langa cele bogate in fier si suplimentele de fier.

Cofeina incetineste si blocheaza absorbtia fierului. Incearca sa iei suplimentele de fier sau sa consumi alimentele bogate in fier cu 3 ore inainte sau dupa ce consumi alimente care contin cofeina.

Fierul din anumite alimente se pierde atunci cand acestea sunt gatite. Pentru a nu pierde fierul din alimente, gateste-le cat mai putin si intr-o cantitate mica de apa.

Constipatia este un efect secundar al consumului de suplimente de fier. Pentru a impiedica aparitia acesteia incearca sa incluzi in dieta ta zilnica alimente din grau integral, cereale, fructe si legume. Bea cel putin 8 cani de lichide pe zi si fa miscare (atat cat ti-a recomandat medicul).

Photo credit: ilyoungko / Foter.com / CC BY-NC-ND
Comenteaza articolul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

HTML tags are not allowed.