Un metabolism mai rapid pentru o silueta perfecta

Print Friendly and PDF

Un metabolism rapid pentru o silueta perfecta

Imbunatatirea metabolismului este un fel de sfant Graal al persoanelor care se lupta cu greutatea sau pur si simplu isi doresc sa mai slabeasca. Viteza cu care corpul tau arde caloriile depinde insa de anumiti factori dintre care unii nu pot fi controlati. Unii oameni mostenesc un metabolism rapid. Barbatii tind sa arda caloriile mai repede decat femeile, chiar si cand se odihnesc. Si pentru majoritatea oamenilor, metabolismul incetineste dupa varsta de 40 de ani. Desi nu iti poti controla varsta, sexul sau genetica, exista alte modalitati de imbunatatire.

Dezvolta-ti masa musculatura (fara a exagera)

Corpurile noastre ard calorii chiar si cand nu facem nimic. Aceasta rata metabolica in repaus este mult mai mare la oamenii care au muschi. Fiecare kilogram de muschi foloseste aproape 12 calorii zilnic doar pentru a se sustine, in timp ce fiecare kilogram de grasime arde doar 4 calorii zilnic. Aceasta mica diferenta se poate adauga in timp. In plus, dupa ce te apuci de antrenamentul de rezistenta, muschii sunt activati peste tot in corp, crescandu-ti rata metabolica medie in fiecare zi.

Fa exercitii cardio

De exemplu, exercitiile de aerobic nu iti dezvolta foarte mult muschii dar iti cresc viteza metabolismului in orele de dupa antrenament. Exercitiile de intensitate mare aduc o crestere mai mare si mai de durata a ratei metabolice decat antrenamentele cu intensitate moderata sau redusa. Pentru a beneficia de avantaje, incearca un curs mai intens la sala sau include in plimbarea ta normala cateva reprize de alergare.

Hidrateaza-te

Corpul are nevoie de apa pentru a procesa caloriile. Daca esti catusi de putin deshidratat, metabolismul tau poate incetini. Adultii carea beau 8 sau mai multe pahare de apa, ard mai multe calorii decat cei care beau doar 4. Pentru a ramane hidratat, bea un pahar cu apa sau orice alt lichid neindulcit inainte de fiecare masa sau gustare. In plus, incearca sa rontai fructe si legume proaspete, care sunt pline de fluide, in loc sa apelezi la covrigei si chipsuri.

Gustari inofensive

Uneori a mananca mai mult te poate ajuta sa slabesti – daca mananci mai des. Cand mananci  multa mancare la o masa si faci pauze mari intre mese, metabolismul tau incetineste intre momentele in care mananci. Daca iei o gustare la fiecare 3-4 ore iti mentii metabolismul activ, deci arzi mai multe calorii in cursul zilei.

Condimenteaza-ti mancarea

Mancarea picanta contine componente chimice care dau metabolismului o viteza mai mare. O lingurita de ardei iute rosu sau verde in mancare, iti poate imbunatati rata metabolismului. Efectul este de scurta durata, dar daca mananci picant de mai multe ori, beneficiile nu vor intarzia sa apara.

Energizeaza-te cu proteine

Corpul arde mai multe calorii digerand proteine decat grasime si carbohidrati. Desi vrei sa ai o dieta echilibrata, inlocuirea unor carbohidrati cu mancarurile fara grasime si bogate in proteine, iti poate ajuta metabolismul in timpul mesei. Surse sanatoase de proteine includ: carnea de vita fara grasime, curcan, peste, carne alba de pui, tofu, alune, boabe, oua si lactate fara grasime.

… si cu ceai verde

 

Daca bei ceai verde sau ceai chinezesc, poti beneficia de avantajele combinate ale cofeinei si catechinei, substante care activeaza metabolismul cateva ore. Cercetarile sugereaza ca daca bei de la 2 pana la 4 cesti, poti impinge organismul sa arda cu 17% mai multe calorii in timpul exercitiilor intense realizate pe o perioada scurta de timp.

Sursa foto:
www.photl.com
Comenteaza articolul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

HTML tags are not allowed.